.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار ویژه اعتماد شنبه


- عليرضا بهشتي دچار عارضه قلبي شد؛ عليرضا حسيني بهشتي مشاور ميرحسين موسوي که حدود سه هفته است در بازداشت به سر مي برد، دچار حمله قلبي شده است. بنا بر گزارش کلمه عليرضا حسيني بهشتي روز چهارشنبه در تماس تلفني با خانواده خود خبر داده که چند روز پيش دچار حمله قلبي شده و براي درمان به بهداري زندان اوين منتقل شده است. بهشتي در اين تماس تلفني حال عمومي خود را در حال حاضر خوب اعلام کرده است.

-ممنوع التدريسي دو استاد دانشگاه؛ «سيدمرتضي مرديها» استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبايي به تازگي ممنوع التدريس شده است. به گزارش خبرنگار ما اين عضو هيات علمي دانشگاه علامه سال 86 از دانشکده حقوق و علوم سياسي به دانشکده ادبيات منتقل شده بود. همچنين به گزارش کلمه، «صبا واصفي» پژوهشگر نيز از 30 دي ماه ضمن ممنوعيت از تدريس در دانشگاه شهيد بهشتي از اين دانشگاه اخراج شد. اين فعال حوزه زنان از سال 85 در دانشگاه بهشتي تدريس مي کرد.

- ديد و بازديدهاي صفايي فراهاني؛ «محسن صفايي فراهاني» از روز چهارشنبه ميزبان فعالان سياسي، مدني، مطبوعاتي شد. به گزارش پارلمان نيوز سيدمحمد خاتمي يکي از ميهمانان صفايي فراهاني بود که البته قبل از او به ديدار مرتضي حاجي مديرعامل بنياد باران و محمد کيانوش راد عضو جبهه مشارکت رفته بود. همچنين محمدرضا خاتمي، علي مزروعي، عبدالله رمضان زاده و جمعي ديگر از چهره هاي نام آشنا به ديدن اين عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت رفتند. ظاهراً در اين ديد و بازديدها محسن صفايي فراهاني ضمن تشکر از تمامي افرادي که به ملاقات وي رفته اند، از رسانه هاي گروهي درخواست کرد اظهارنظرهاي غيرمستقيم در مورد وي را منتشر نکنند و اعلام کرد به صورت شخصي پاسخگوي پرسش هاي رسانه ها خواهد بود.

- استقبال بازداشت شدگان از مناظره ها؛ «فخرالسادات محتشمي پور» از بروز بيماري هاي قديمي مصطفي تاج زاده در زندان خبر داد. به گزارش نوروز وي گفت؛ «تداوم حضور ايشان در زندان و عدم دسترسي به امکانات درماني براي بيماري هايي که داشته اند کم کم در حال بروز است و نگراني از تشديد بيماري هايي چون ديسک، آرتروز و نقرس وجود دارد.» محتشمي پور همچنين گفت در ملاقاتش با تاج زاده اين فعال سياسي از برگزاري مناظره هاي تلويزيوني حتي با حضور افرادي خاص در آنها استقبال کرده و گفته است در دو هفته اول بازداشت به صورت مکتوب پيشنهاد کرده است براي ايجاد آرامش زمينه گفت وگوهاي آزاد با حضور نمايندگان دو جناح فراهم شود.به گفته تاج زاده ساير بازداشتي ها همچون امين زاده نيز دو بار به تفصيل طرحي در اين زمينه ارائه کرده است.

- نامه استادان اقتصاد؛ جمعي از استادان اقتصاد دانشکده هاي سراسر کشور با نگارش نامه يي به مسوولان قضايي خواستار آزادي «علي عرب مازاريزدي» استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه شدند.

-دستگيري برادر سعيد نورمحمدي؛ «مسعود نورمحمدي» برادر «سعيد نورمحمدي» از بازداشت شدگان حوادث اخير بازداشت شد. به گزارش کلمه وي در محل کارش در فروشگاه لوازم رايانه يي دستگير شده است.

- ملاقات با ساسان آقايي؛ خانواده ساسان آقايي روز پنجشنبه با اين روزنامه نگار ديدار کردند.کلمه به نقل از خانواده وي گزارش داد او از روحيه خوبي برخوردار بوده و از احتمال برگزاري دادگاه خود طي 10 روز آينده خبر داد. اين در حالي است که وکيل وي تاکنون موفق به خواندن پرونده وي و ديدار با ساسان نشده است.ساسان آقايي همچنين گفته است با دو دانشجو و يک فرد تبعه سريلانکايي هم سلول است.

- هفت سال زندان براي اقبال؛ «مهدي اقبال» قاري قرآن و دعاي کميل حسينيه دارالزهرا و از اعضاي جبهه مشارکت از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به هفت سال حبس محکوم شد.به گزارش کلمه اقبال که از اوايل آبان ماه دستگير شد در حالي به هفت سال زندان محکوم شد که در دادگاه از وکيل برخوردار نبود و حاضر به دفاع از خود نشد.اقدام تبليغي عليه نظام، اجتماع و تباني براي ايجاد اغتشاش و اقدام عليه امنيت ملي از جمله اتهامات او است.

- لغو ديدارهاي هفتگي با خانواده شهدا ؛ نوروز خبر داد جلسات ديدار با خانواده هاي شهداي کاشان که سابقه يي حدود 27 ساله و ماهيتي فرهنگي، مذهبي و ارزشي دارد و هر هفته جمعه شب صورت مي گيرد، با حکم رئيس اداره تبليغات اسلامي کاشان لغو شد.به گزارش نوروز هر هفته جانبازان و ايثارگران کاشان به ياد همرزمان شهيدشان با حضور در منازل شهدا ضمن سخنراني و مداحي ياد آن عزيزان را گرامي مي دارند.وي دليل اين تصميم را نداشتن مجوز از اداره تبليغات اسلامي کاشان براي برگزاري اين جلسات اعلام کرده است.

- نقل و انتقال در اوين؛ سيدشهاب الدين طباطبايي عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي و رئيس ستاد 88 کل کشور از بند 209 زندان اوين به بند 240 منتقل شد.به گزارش نوروز شهاب الدين طباطبايي، هدايت آقايي و تعداد ديگري از زندانيان با انتقال از بند 209 به 240 مجدداً از دسترسي به روزنامه، تلويزيون و برخي ديگر از امکانات معمول در بندهاي عمومي زندان اوين محروم شدند.به مسعود باستاني، رضا نوربخش، خانجاني و عبدالله مومني نيز اعلام شده است براي انتقال از بند عمومي آماده شوند.

- شريف آزاده تکذيب کرد ؛ دکتر «محمدرضا شريف آزاده» خبر قطع حقوق و بازنشستگي خود را رد کرد. اين استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در توضيح مکتوبي عنوان کرد؛ «اينجانب محمدرضا شريف آزاده عضو هيات علمي دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي خبر مربوط به قطع حقوق و بازنشستگي خود مندرج در قسمت «پيدا و پنهان» با عنوان «بازنشستگي جمعي از استادان اقتصاد دانشگاه علامه» آن روزنامه به شماره 2156 مورخ 30/10/88 را تکذيب نموده لذا خواهشمند است برابر قانون مطبوعات دستور فرماييد نسبت به درج اين تکذيبيه و اصلاح خبر مذکور اقدام لازم انجام گيرد.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.046 seconds.